poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Kokosanki


Dzisiaj zrobiłam na obiad kurczaka z ananasem. Moja mama była bardzo zła z tego powodu, ponieważ nie lubi połączenia mięsa i owoców. Aby jakoś ją pocieszyć, upiekłam jej kokosanki. 
Przepis i wykonanie to banalna sprawa. Trzeba pamiętać tylko, aby nie przedobrzyć z pieczeniem. Ja siedząc na Facebooku trochę się zagapiłam. Wyciągnęłam je minutę za późno, stąd lekko przypalone doły. 

Składniki na 8 sztuk:
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 4 płaskie łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 2 białka z jajek


Wykonanie:
Białka miksujemy ze szczyptą soli. Dodajemy wiórki oraz cukier. Miksujemy wszystko razem ok minuty. Formujemy kuleczki i kładziemy je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, lekko posmarowanym olejem. Pieczemy ok 20 min w temperaturze 170oC . Trzeba uważać, aby zbyt mocno się nie zarumieniły.

Jedna sztuka ma ok 118 kcal.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz